Boyalı Saçlara Keratin Bakımı

Share:

Saçlarınızı boyarken, yıkarken ve farklı saç işlemleri yaptırırken saçlarınızın yapısında bulunan keratin saçlarınızda azalmaktadır. Özellikle boyalı saçlara bakım yaparken kadınların saçlarını eski durumuna geri getirememesinin nedeni ; keratin eksikliğini gidermemesidir. Bundan kaynaklı boyalı saçlar için keratin bakımını nasıl yapacağınızı aktaracağımız yazımızın sizlere yararlı olmasını umuyoruz. 

Keratin Bakımı



Keratin son zamanların en popüler saç bakım ürünü olarak lanse ediliyor. Brezilya fönü, saç botoksu, keratin yükleme, keratin bakımı gibi kuaför bakımları ile, keratinli şampuan, keratin serumları, keratin maskesi gibi içeriğinde keratin olduğu söylenen onlarca ürünü bulmak mümkün. Peki nedir bu keratin gerçeği, keratin gerçekten saça faydalı mı, boyalı saçlar için ideal keratin bakımı nasıl yapılmalı gibi konuları anlatacağım bu yazımda.


Keratin Nedir


Öncelikle saçın yapısını ve keratinin saçımızdaki rolüne bir bakalım. Bir protein ailesinin genel adı olan keratin, polipeptitlerden oluşan zincirlerdir ve polipeptidler sülfür (kükürt) bağlarıyla birbirlerine bağlanırlar. Keratin adı verilen bu protein zincirleri, saç ve tırnaklarımızı oluşturur. Keratin alfa ve beta keratin olarak ikiye ayrılırlar ve bu ayrım keratinin yapısını belirler. Alfa keratin (α-keratin), insanlarda saç ve kılları oluşturan keratin, hayvanlarda yün olarak görülür. Beta keratin (β-keratin) ise, insanlarda tırnak, hayvanlarda ise toynak, pençe ve boynuzu oluşturur. Keratin nelerde bulunur diye bakarsak, genelde hayvansal bir maddedir ve bitkilerden elde edilir. Burada bir başka uyarı daha yapayım, keratinli ürünler yüksek fiyatlarla satışa sunuluyor, keratin fiyatlarının bu kadar pahalı olması da ayrı bir saçmalık, çünkü keratin üretilmesi ucuz bir maddedir. Ve yüksek fiyatlara satışı yapılan ve mucizevi vaatlerle satılan keratinler aslında sizi kandırıyor.

Saçın Yapısı


Saç telleri kişiden kişiye farklıdır, bunu bizler ince telli veya kalın teeli saçlar olarak adlandırırız. Saç telinin kalınlığı 0,04 mm ile 0,10 mm arasında değişir. Saçımız medula, korteks ve kütikül olarak üç farklı karmandan oluşur.

Medula saçın en iç tabakasıdır, yumuşak ve süngerimsi bir tabakadır. Medulanın bir diğer adı ilik tabakasıdır. Her saçta bu tabaka bulunmayabilir, örneğin ince telli saçlarda bu tabaka genelde boşluk olarak görülür. 
Korteks medula ve kütikül arasında bulunan bir tabakadır, saç boyama, saç açma, gibi bir çok kimyasal saç işlemi bu korteks tabakasında yapılır. Korteks tabakası saçımızın rengini veren tabakadır, lifli yapılardan oluşur, bu lifler bir ağ gibi birbirine bağlıdır. Saçlarımızdaki keratin bu tabakadadır ve saçımızın %80 i aslında bu cortex denilen lifli tabakadır. 
Kütikül tabakası pullu yapıda bir tabakadır, şeffaf bir rengi vardır. Saçlarımız kalın telli ise saçımızda 10 katman civarında kütikül vardır, eğer ince telli ise 2-3 katmandan oluşur. Saçın koruyucu tabakası olan kütikül tabakası genelde hasar gördüğü için saçlarımız daha çok kırılmaya meyillidir. 


Saçımızdaki temel bileşen olan keratin yapısı zamanla zarar görür. Saçımızdaki keratine en çok zarar veren nedenler şunlardır.

  • Oksidan, oksijenli su, oryal gibi saç açıcı maddeler. 
  • Kuvvetli asit ve bazlar 
  • Aşırı sıcak suyla yıkamak, aşırı ısı uygulamak (fön vb.) 
  • Güneş ışınları 
  • Sudaki kireç ve klor 

Saça Keratin Yüklemek



Kuaförler veya keratinle ilgili ürün satanlar genelde saçlarınızı kurtarmanız için size keratin bakımı, brezilya fönü, saç botoxu, keratin yükleme gibi adlarla bakımlar yapmaya veya ürün satmaya çalışırlar. Ancak bu işlem ve anlatılanlar ne kadar gerçek konusunu bilimsel olarak incelediğinizde tam bir yalan olduğunu göreceksiniz. Keratin bakımı veya brezilya fönü dedikleri şeylerin çoğu aslında bir çeşit formaldehit bakımıdır. Yani keratin saçınızı düzleştirmez. 

Önemli Not: Formaldehitsiz bakımların saçınızı kaplaması mümkün değildir, formaldehit içermediği iddia edilen ürünlerde methylene glycol, formalin, methanal ve methanediol gibi ısı gördüğünde formaldehite dönüşen maddeler vardır. Bu maddeler ısı ile kanserojen formaldehit yayarlar. Zaten saçınıza brezilya fönü, keratin yüklemesi, saç botoxu gibi işlemler yaptırdığınızda eğer sıcak bir suyla yıkadığınızda veya düzleştirici sürdüğünüzde yayılan kötü kokunun nedeni bu formaldehittir. 


Keratin Bakımı Zararları


Öncelikle  şunu bilmelisiniz keratin zararlı bir şey değildir. Zararlı olan bu bakımlarda kullanılan formaldehit ve türevi malzemelerdir. Zaten bu formaldehiti gizlemek için bu bakımların adına keratin bakımı, adı verip doğal bir ürünmüş görünümü veriyorlar. Oysa bahsettikleri şeylerle keratinin uzaktan yakından alakası yok. Ve maalesef bu yazıyı yazarken türkçe sayfalarda tek bir doğru bilgi göremedim, birbirinden kopyalanmış yalan yanlış bilgilerle insanlar kandırılıyor. Bu yazı bir imdat çağrısıdır. Lütfen yazıyı paylaşarak insanların daha fazla bilgilenmesini sağlayınız. İnsanlar saçları biraz daha güzel görünecek diye azar azar zehirleniyor. Saçınıza işlenen keratin azar azar siz duşta sıcak suyla yıkandığınızda veya fön makinası kullandığınızda, güneşe maruz kaldığınızda yani formaldehit ısı gördüğünde gaza dönüşerek sizi zehirliyor.

Aldehitlerin en basit türevi olan formaldehit (CH2O) kimyasal formülünde zehirli bir kimyasal maddedir. Formaldehit katı veya gaz formunda bulunan, renksiz ve kötü kokulu bir maddedir. Formaldehit soluyan insanlarda sersemleme hali, yorgunluk, baş ağrısı ve dönmesi, deri döküntüleri görülür. Uzun süre formaldehit solunursa solunum güçlüğü, ekzema ve alerjik durumlar çok sık gözlemlenir. Formaldehit insanlarda kanser yapıcı maddelerden birisidir ve akciğer kanseri, beyin kanseri ve lösemi yani kan kanserine neden olduğu da düşünülmektedir.


Peki size keratinin yaptığı söylenen ama aslında formaldehit tarafından yapılan bakım saça ne yapıyor. Şimdi ilk olarak şunu belirtelim saçınızda kalıcı fön yapan, yani saçınızı düzleştirdiği iddia edilen ürünler formaldehitsiz olmaz, olamaz. Bu işlemlerde formaldehit saçın dış kütikül tabakasını kaplayarak saçı düz ve parlak gösterir. 

Evde Keratin Bakımı







Doğal keratin, organik keratin olarak da keratin markaları tarafından satılan ürünler mevcut, bir çoğu için zararsız vb. ibareler bulunuyor, burada dikkat etmeniz gereken ana konu satılan ürünün vaadi, eğer saçınızı düzleştirme vadeden bir ürün varsa bu üründen uzak durun, çünkü bu ürün ya formaldehit, ya da türevleri olan kanserojen bir madde içeriyordur. Tekrar belirtelim, keratin saçınızı düzleştirmez, keratin saçınızı aşırı parlatmaz, keratin saçınızda kalıcı fön yapmaz. Bir ürün bunu yapıyorsa keratinden dolayı değil içeriğindeki formaldehit yüzünden yapıyor. 



Peki keratin ne yapar, keratin saçınızı kırılmalara karşı korur, saçınızdaki kırıkları onararak kopmasını engeller, zaten keratini saç bakımı için kullanabilirsiniz. Ama bu konuda da sizi uyarıyorum, bu tarz bakımlar için çok yüksek paralar ödemeyin, keratin bakım fiyatları yüksek diye veya keratinli ürünler pahalı diye bu ürünlerin çok etkili olduğu anlamı çıkarmayın, ayrıca keratinin fiyatı çok yüksek bir madde değil, keratin bakım ürünlerine çok fazla para vermeyin. Bir başka uyarı daha yapayım, saf keratin denen madde katı bir tozdur, Yani size saf keratin diya satılan ürünler de yalan dolan, çünkü genelde sıvı olarak satılan bu ürünlerin saf olması mümkün değil. Kaldı ki kilosu yaptığım araştırmalarda çinde 100 dolar olan bir madde bu saf keratinler. Dolayısıyla Ürünlerde seyreltilmiş formları veya serumlarında sıvılaştırılmış halleri olsa da asla öyle 100 liralarda fiyatlar vermeyin. 


Peki evde keratin bakımını nasıl yapacaksınız ?

Boyalı Saçlar İçin Keratin Bakımı


Ben şahsen yaptığım uzun araştırmalar sonunda boyalı saçlarıma onarıcı bakım için doa kozmetik keratinli saç maskesi kullanıyorum, bir de doa kimyada satılan keratinlerden alıyorum. böylece onarıcı bir bakım sağlıyorum, üstelik, keratin maskesi, e vitamini, b5 vitamini ve 3 şişe keratin serumu aldığımda ki bu maddeler saflar, toplamda keratin maskesi üye indirimiyle 22,5 tl, e vitamini 13,5, b vitamini 9 tl, keratin serumu içinse şişesi 6 liradan 18 lira verdim. Yani toplamda 63 liraya yaklaşık olarak 6 uygulama yetecek ürün alıyorum. yaklaşık 10 günde bir bakım yaptığım için bana 2 ay yetiyor.



Hazırladığım bakım maskesi


  • iki yemek kaşığı doa keratinli saç maskesi 
  • yarım şişe keratin 
  • iki çay kaşığı e vitamini 
  • iki çay kaşığı b5 vitamini 


Bir kapta malzemeleri karıştırıp, kirli saçıma geceden sürüyorum, saçlarıma bir bone takip, fön makinesi ile ısıttığım havluyu sarıyorum. Bu arada ikinci bir havluyu ısıtıyorum, toplamda sıcak havluyu 20 dakika aralıklarla 3 kere 1 saat boyunca uyguluyorum, böylece uyguladığım ısıyla maske saçıma çok iyi işliyor. Sonrasında boneyle birlikte saçımda gece boyunca durduğu için saçlar yumuşuyor ve kırılmıyor. Saçlar daha parlak ve canlı görünüyor. Denediğim onlarca ürün, yaptırdığım o kadar bakımdan aldığım verimi bu bakımdan alamadım. Bu bakım için sizlere gönül rahatlığıyla mucize diyebiliriö. Üstelik bunu ürünlerin parasını vermiş birisi olarak söylüyorum, yani öyle ücretsiz gelmiş, tanıtım için yazılmış bir yazı değil bu.




Yazım burada bitiyor. Arkadaşlar sizden ricam bu keratin bakımı kandırmacasını ve iki kuruş para uğruna insanları zehirleyenleri mümkün mertebe diğer insanlara anlatmanız, yazımı daha fazla insana ulaşsın diye sosyal medyada paylaşırsanız sevinirim. Sonuçta brezilya fönü yaptıracağım, saçımı düzleştireceğim diye zehirlenmenin alemi yok. Ha zehirlenmek isterseniz sizin tercihiniz ama şunu bilmelisiniz ki formaldehitsiz kalıcı fön diye bir şey yok. Ayrıca keratini,n de saçınızı düzleştirmek, gibi bir etkisi yok. Sağlıcakla kalın.

Kaynaklar:


23 yorum:

  1. Merhabalar yazınız çok bilgilendirici olmuş.Tesekkurler oncelikle.bende doğal ürünlerden yana biri olarak denemek istiyorum.yalniz simdi doa kozmetigin sitesine baktım.keratin serumunu goremedim.sadece maskeyi kullansam olurmu ya da nereden bulabilirim acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keratin serumunu doakimya.com sitesinde satıyorlar. ama sadece maskeyi de kullanabilirsiniz.

      Sil
  2. Eksi sozlukte okudum yazdiklarinizi
    Çok teşekkur ederim emeginize

    YanıtlaSil
  3. Benim saçlarım boyasız, ama inanılmaz yıpranmış ve kopuk. Ne saç modeli yaparsam yapayım kafamın üstünde 3-4 cmlik saçlarım havalanıyorlar. Ve iğrenç bir görüntü oluşuyor. Keratin bakımı yapmak istiyorum bu yüzden. Dediğim gibi saçlarım boyasız. Yine de sizin yaptığınızı yapabilir miyim? Ya da boyasız saçlar için de bir şeyler önerebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba doa kimyanın sitesinde keratin serumu için sadece profesyonel kullanıma uygun oldugu yazılmıs ve sırumluluk kabul edilmiyor.ister istemez böyle bir uyarıdan sonra bir suphe olustu.herhangi bir zarar verme riski de mevcut mu bu ürünlerin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de şimdi baktım sitedeki tüm ürünlerinde bunu yazıyorlar. galiba bir çeşit uyarı bu çünkü asitler falan var diğer kategorilerde. kendilerine sorun, ancak genelde zararlı bir şeyi satacaklarını düşünmüyorum

      Sil
  5. boyadan sonra keratin yüklüyorum ben kuruluk yaşamıyorum saçlarımda

    YanıtlaSil
  6. İçerik bilgisine ulaştım, oldukça temiz bir içeriğe sahip, yalnız "keratin maske" adıyla satılan ürün içeriğinde HİÇ keratin bulunmuyor olması enteresan. Merak edenler için içerik bilgisi:
    Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Isopentyldiol, Hydrogenated Starch Hydrolysates (sorbitol), Theobroma Cacao Seed Butter (kakao yağı), Cocos Nucifera Oil (hindistan cevizi yağı), Mangifera Indica Seed Oil (mango yağı), Argania Spinosa Kernel Oil (argan yağı), Macadamia Ternifolia Seed Oil (macadamia yağı), Tocopherol (e vitamini), Squalane, Panthenol (b5 vitamini), Sodium Lactate, Sodium Pca, Hydrolyzed Corn Protein, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Phenoxyethanol, Saccharomyces/Zinc Ferment, Saccharomyces/Copper Ferment, Saccharomyces/Magnesium Ferment, Saccharomyces/Iron Ferment, Saccharomyces/Silicon Ferment, Behenyl/Stearyl Aminopropanediol Esters, Ceteareth-29, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. galiba keratin olanlar Hydrolyzed Corn Protein, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Soy Protein şu kısımlar çünkü keratin bir protein.

      Sil
  7. Detaylı bilgilendirme için teşekkürler. Önerdiğiniz ürünleri ben de sipariş ettim. gelince deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. ÇOK DOĞRU BEN DE UZUNCA ARAŞTIRDIM AYNI ŞEYİ BUGÜN UYGULUCAM PAYLAŞIRIM DURUMU

    YanıtlaSil
  9. Şu yazı için size sonsuz teşekkür ederim. Benimde bakım, kozmetik ile ilgili bir instagram sayfam var sizde kullanıyorsanız takip etmeyi çok isterim

    YanıtlaSil
  10. Ben keratin kullanıyorum ilk saf keratin serum kullanarak başlamıştım likit keratin kullanmaya ama ben farklı bir siteden alıyorum.

    YanıtlaSil
  11. Rica etsem acaba nerden alabilirim onerdiginiz urunu uzun suredir arastiriyorum dediginiz gibi sac botoksu önerdiler ama duzlestirdigi icin guvenmedim bende sizin önerinizi kullanmak iatiyorum

    YanıtlaSil
  12. Merhaba gerçekten çok yararlı bir yazı olmuş hemen paylaşıyorum.cunku nasıl paralar aldıklarını bizzat biliyorum.lakin biraz araştırmak ve okumak bizlere çok zor geliyor.bilgiler için ayrıca teşekkürler sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Erkeklerin kullanması uygunmu ve saçları iyilestiriyormu

    YanıtlaSil
  14. Saçın boyalı mi olması gerekiyor

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ben keratin yağını 1 yıldır kullanıyorum saçlarımda kırılma azaldi ve saçlarımı ipek gibi yumuşak yapıyor herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  16. Tesekkurler cok faydali bi yazi olmus

    YanıtlaSil
  17. Bende siparis ettim ne kadar sıklıkla bu hazırladınız karışımı kullanıyorsunuz? Cvp verirseniz sevirinim

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ben daha önce keratin bakımı yaptırdım. Yaklaşık 3 hafta oluyor. Çok bilgisiz bir şekilde yaptım bunu ve yazınızı okuduktan sonra çok pişman oldum. Çünkü düzleştirdiler. Şimdi ne yapmam lazım. Saçımı başka bir şampuanla yıkayıo temizliyim mi? Yoksa yıkamıyım mı? Ayrıca bir de şampuan almıştım. Şimdi o şampuanı kullanmaya devam mı ediyim yoksa bırakıyım mı? Yazınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil